LIDL SLOVENIJA IN PARTNERJI OB SLOVENSKEM DNEVU BREZ ZAVRŽENE HRANE PREDSTAVILI HRANOZAVEST SKOZI MODO IN KULINARIKO

24.04.2024 08:00:00 | Komenda

Hranozavest

Pobudniki slovenskega dne brez zavržene hrane so sinoči, na predvečer tega dne, ki ga je Vlada RS lani uradno razglasila za vseslovenskega, pripravili modno-kulinarični dogodek, katerega tema je bila problematika odpadne hrane. V atriju Mestnega muzeja v Ljubljani so skozi modo in jedi, ustvarjene iz potencialnih zavržkov hrane, predstavili kampanjo Zbudi svojo hranozavest, ki poudarja pomen ozaveščenega odnosa do hrane za manj zavržkov in uravnotežen življenjski slog, saj povprečen slovenski prebivalec na leto zavrže kar 72 kilogramov hrane. Da bi ozaveščenost o hranozavestnem načinu življenja spodbudili tudi med najmlajšimi, na nekaterih slovenskih osnovnih šolah danes poteka Hranozavestni kviz o preudarnem ravnanju s hrano, ki ga izvaja program Ekošola.

Odpadna hrana je eden večjih izzivov tako na globalni kot nacionalni ravni. Pri tem ne gre le za vprašanja, na katera morajo odgovoriti proizvajalci in trgovci, temveč se težava tiče tudi gospodinjstev, kjer še vedno nastaja največ, kar 47 odstotkov odpadne hrane. Na pobudo Lidla Slovenija, programa Ekošola, Ekologov brez meja, Zveze prijateljev mladine Slovenije, Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehranoskupnosti Etri z Mini tovarno ter podjetjem TAM-TAM je lani Vlada RS 24. april razglasila za slovenski dan brez zavržene hrane ter aktivno pristopila k ozaveščanju o tem globalnem izzivu.

»V svetovni prehranski verigi, ki jo sestavljajo kmetje, živilska industrija, trgovci, gostinstvo in potrošniki, letno zavržemo kar tretjino vse pridelane hrane. Največji delež odpadne hrane, kar 47 odstotkov, nastane ravno v gospodinjstvih, kar pomeni, da prav vsak izmed nas nosi veliko odgovornost. Prvi korak do smotrnejše porabe živil in zmanjšanja odpadkov so tako vnaprej pripravljeni jedilniki in načrtovani nakupi, zatem pa umno razpolaganje s pripravljeno hrano. Na krožnik si vzamemo, kolikor bomo pojedli, da lahko preostanek obroka shranimo za kasneje, ga pojemo v službi za malico, zamrznemo. Povedano krajše, s hrano moramo ravnati zavestno in odgovorno,« je povedala Nataša Kebe z Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, ki je koordinatorka projekta LIFE IP CARE4CLIMATE. Projekt poleg preostalih odgovarja tudi na izzive zmanjševanja količin odpadne hrane.

S projektom Zbudi svojo hranozavest Lidl Slovenija in partnerji projekta Slovenski dan brez zavržene hrane nadaljujejo večletna prizadevanja za ozaveščanje javnosti o problematiki odpadne hrane. 

»V Lidlu Slovenija se zavedamo odgovornosti, ki jo kot trgovec nosimo za zmanjšanje količin odpadne hrane, zato je to eden od naših strateških trajnostnih ciljev. Podjetje se z upravljanjem odpadne hrane sistemsko ukvarja že vrsto let in nenehno nadgrajuje procese, ki pripomorejo k zmanjševanju količin odpadne hrane; presežno hrano doniramo humanitarnim organizacijam, obenem pa smo vseskozi aktivni pri ozaveščanju javnosti o tej problematiki. Naša želja je, da hranozavesten način življenja postane zavestna odločitev prebivalcev Slovenije, da delamo dobro zase in za planet,« je dejala Metka Šilar Šturm, vodja korporativnih zadev v Lidlu Slovenija.

Sinočnji dogodek Zbudi svojo hranozavest je bilo modno-kulinarično doživetje z ozaveščevalno noto; hranozavesten odnos do življenja je bil predstavljen skozi modo in kulinariko.

Mladi oblikovalci predstavili svoj odnos do odpadne hrane

S kolekcijo devetih trajnostnih kuharskih predpasnikov, ki so bili izdelani posebej za ozaveščevalno kampanjo Zbudi svojo hranozavest, so na dogodku svoje delo predstavili mladi slovenski modni oblikovalci Jurij Fidel, Katja Kuhar, Anita Miklavčič in Uroš Topić, ki so pri ustvarjanju modnih kreacij raziskovali odnos do odpadne hrane.

»Ob razmišljanju, kako se lotiti izziva, torej oblikovanja predpasnikov, ki bi čim bolje opozorili na skrbno ravnanje s hrano, sem se odločila, da bom izhajala iz uporabe materiala. Enaka težava kot pri odpadni hrani se pojavlja tudi pri odpadnem tekstilu. Na podlagi te analogije sem za svoje predpasnike uporabila material iz že uporabljenih, ‘second hand’ oblačil in iz njih ustvarila nove kose z dodano vrednostjo in novim namenom uporabe,« je koncept zasnove svojih predpasnikov pojasnila modna oblikovalka Katja Kuhar.

Modne predpasnike so si v okviru kampanje Zbudi svojo hranozavest nadeli ambasadorji blagovne znamke Lidla Slovenija nutricionist Jernej Ogrin, šepetalec hrani Sašo Šketa, ustvarjalka vsebin Klara A. Žagar ter kulinarični bloger in avtor kuharske knjige Jernej Zver. Na plakatih, ki so se v teh dneh pojavili na plakatnih mestih partnerja projekta TAM-TAM, so predstavljeni z jedmi, ki so bile ustvarjene iz potencialnih zavržkov hrane.

Iz hrane, ki bi jo lahko zavrgli, naj nastanejo okusne jedi

Ideje, kako iz ostankov hrane ustvarimo okusne jedi, je sinoči s kreativnim kuhanjem v živo predstavil ambasador Lidla Slovenija Sašo Šketa, kulinarični bloger, ki zase pravi, da je šepetalec hrani.

»Hrana ni in ne sme biti odpadek. Tudi iz živil, ki na prvi pogled niso videti najlepša ali jim bo kmalu potekel rok, lahko ustvarimo novo zanimivo jed. Preprosti ostanki od kosila ali večerje lahko z nekaj truda postanejo prave gurmanske kreacije,« je povedal Šketa, velik zagovornik hranozavestnega življenjskega sloga.

Pogostitev iz jedi iz potencialne odpadne hrane

Da imajo na prvi pogled neokusni ostanki hrane potencial za ustvarjanje novih jedi, če le znamo uporabiti svojo domišljijo in ustvarjalnost, je s pogostitvijo na dogodku pokazala Mini tovarna. Mini tovarna je inovativen koncept predelovalnega obrata, ki deluje v okviru skupnosti Etri in ob podpori Lidla Slovenija ter razvija različne možnosti pouporabe presežne hrane tam, kjer ta po navadi nastaja, denimo v trgovinah, pri kmetih in manjših pridelovalcih. Obiskovalci dogodka so lahko pokusili jedi, pripravljene izključno iz potencialnih zavržkov hrane, med drugim reciklirane krekerje z zeliščnim maslom, pestom in zelenjavnim posipom.

Dodatno ozaveščanje ob slovenskem dnevu brez zavržene hrane

Program Ekošola danes za otroke tretje triade osnovne šole izvaja Hranozavestni kviz o preudarnem ravnanju s hrano, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano pa skupaj z Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo v Hiši EU organizira celodnevni dogodek Spoštujmo hrano, spoštujmo planet v okviru projekta LIFE IP CARE4CLIMATE. K razpravi so povabili zanimive sogovornike iz Slovenije in tujine, ki predstavljajo posledice odpadne hrane, možna ukrepanja in dobre prakse. V preddverju Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (Dunajska 22, Ljubljana) je na ogled tudi razstava plakatov iz preteklih kampanj ob dnevih brez zavržene hrane.

******************************************

O Lidlu Slovenija

Lidl Slovenija, ki na slovenskem trgu posluje od leta 2007, ima danes 68 trgovin in več kot dva tisoč zaposlenih. Je del mednarodne Skupine Lidl, ki je trenutno navzoča v 32 državah in ima skupaj več kot 12.200 trgovin v 31 državah ter zaposluje približno 376 tisoč ljudi. Držijo se preprostega načela: ponujajo najvišjo kakovost po ugodnih cenah in želijo s ponudbo več kot 2300 izdelkov lastnih blagovnih znamk in drugimi uveljavljenimi blagovnimi znamkami zadovoljiti vsakdanje potrebe vsake družine.

Lidl Slovenija je zanesljivo, kredibilno in nizko tvegano podjetje, ki dosega najvišje mednarodne standarde poslovne etike, kar dokazujejo s certifikatom platinaste bonitetne odličnosti. So tudi prejemniki certifikatov za enega najboljših delodajalcev v Sloveniji in Evropi, Top Employers Slovenija 2024 in Top Employers Europe 2024.

Ustvarimo boljši svet je trajnostna pobuda Lidla Slovenija, s katero želijo s pozitivnim zgledom k ustvarjanju boljšega sveta spodbujati tudi svoje zaposlene, poslovne partnerje, kupce in širšo družbo. Vsako leto sodelujejo s številnimi organizacijami s področja izobraževanja, kulture, športa ter humanitarne pomoči ljudem in živalim.

K najpomembnejšim poslovnim odločitvam dosledno prištevajo tudi odgovornost do okolja, ki jo izkazujejo s čim boljšim načrtovanjem logističnih poti, z varčnejšo razsvetljavo v poslovalnicah, doslednim ravnanjem z odpadki in oblikovanjem ukrepov za zmanjševanje količine zavržene hrane. Več na www.boljsi-svet.si.

O programu Ekošola

Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja. Namenjen je krepitvi ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med otroki, učenci in dijaki skozi njihovo siceršnjo vzgojo in izobraževanje. Ker so potrebe po aktivnostih za spodbujanje odgovornejšega ravnanja s hrano in okoljem narasle, so v okviru programa v sodelovanju z Lidlom Slovenija oblikovali projekt Hrana ni za tjavendan. Z izvajanjem aktivnosti na področju zmanjševanja količin zavržene hrane sodelujoče šole in vrtci iščejo učinkovite rešitve za odgovornejše ravnanje s hrano. Več na www.ekosola.si.

O Zvezi prijateljev mladine Slovenije®

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je krovna nacionalna organizacija, ki povezuje 112 članic. Vidnejši programi ZPMS so Tom telefon®, Teden otroka®, Otroški parlamenti®, Evropa v šoli, Pomežik soncu® ter humanitarno-socialni program Eno srce, ki združujejo različne štipendijske sklade in pomoči. Več na www.zpms.si

O Ekologih brez meja

Ekologi brez meja se zavzemajo za svet brez odpadkov, ki ga skušajo doseči z ozaveščanjem, aktivacijo in predvsem povezovanjem posameznikov, odločevalcev in organizacij. Njihovo poslanstvo je odkrivanje novih tem in zagotavljanje podatkov, s katerimi lahko vplivajo na spremembe politik in navad. So mnenjski voditelji na področju odpadkov in svoje napore usmerjajo predvsem v preprečevanje nastajanja odpadkov. Več na www.ebm.si.

O družbi TAM-TAM

V družbi TAM-TAM so specialisti za mestne plakate. Da bi spodbudili pozitivne premike v družbi, so tudi pobudniki in partnerji več družbeno odgovornih projektov. Tovrstne aktivacije so v sami biti njihovega delovanja, saj se v TAM-TAM zavedajo učinkovitosti, družbene vloge in odgovornosti, ki jih lahko ima mestni plakat kot izjemno razširjen in hkrati najstarejši medijski format z velikim vplivom na javno mnenje. Več na www.tam-tam.si.

O LIFE IP CARE4CLIMATE

Mednarodni projekt LIFE IP CARE4CLIMATE sodi pod okrilje Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, njegov glavni namen pa je ozaveščanje, izobraževanje in usposabljanje ključnih deležnikov za izvajanje ukrepov, s katerimi bi Slovenija dosegla zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. Eno od ključnih področij projekta je zavržena hrana, kjer bodo glavne aktivnosti obsegale merjenje količin odpadne hrane v gospodinjstvih, ozaveščanje o preprečevanju nastajanja zavržene hrane in zmanjševanju njenih količin ter ozaveščanje o povezavi med odpadno hrano in podnebnimi spremembami. https://www.care4climate.si/sl/o-projektu

O Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano se zavedajo, da posamezniki in družba potrebujejo ustrezen življenjski prostor, kakovostne naravne vire in varno hrano ustrezne kakovosti. Zato spodbujajo trajnostni razvoj verig oskrbe s hrano, ohranjanje naravnih virov in skrb za vitalno podeželje. Naravna bogastva cenijo, zato spodbujajo okoljsko, ekonomsko in družbeno vzdržno upravljanje gozdov in celostni razvoj ribištva.

O skupnosti Etri z Mini tovarno

Mini tovarna deluje v sklopu zadruge Allium, so. p., ki je ekološka kmetija in zaposlitveni center obenem – to pomeni, da zaposluje najtežje invalide, ki imajo zmanjšano delovno produktivnost in stalno delajo z delovnim mentorjem. Zadruga Allium, so. p., je del Etri – vodilne skupine na področju socialnega podjetništva, gradnje vključujoče družbe in meritev družbenih učinkov.

Kontakt za medije

Korporativno komuniciranje Lidl Slovenija
pr@lidl.si

Kategorije


Deli

Več
Additional reports