Bewusste Ernährung

OZAVEŠČENO PREHRANJEVANJE

LIDL KOT PRVA IZBIRA ZA OZAVEŠČENO PREHRANJEVANJE

Ernährungs-Kompass

V 68 Lidlovih poslovalnicah dnevno prihajamo v stik z veliko kupci. K njihovi prehrani prispevamo z več kot 2300 izdelki. Zavedamo se, da pridelava in uživanje hrane ne vplivata le na podnebje in biotsko raznovrstnost, temveč tudi na zdravje naših kupcev, zato verjamemo, da je naša odgovornost ponuditi najboljše izdelke za zdrav in trajnosten način življenja.

Kot trgovec z živili prispevamo k osnovni oskrbi s hrano, zato menimo, da je naša odgovornost strankam ponuditi najboljšo ponudbo za zdrav in trajnosten življenjski slog.

Pri oblikovanju naše ponudbe izdelkov se ravnamo po prehranskem modelu Planetarno zdrave prehrane (PHD, glej info okvir), s katerim si prizadevamo za stalno širitev naše ponudbe rastlinskih živil do leta 2050 . S tem pristopom želimo olajšati sprejemanje bolj zdravih in trajnostnih odločitev. Do leta 2030 bo Lidl delež prodanih živil rastlinskega izvora, kot so izdelki rastlinskih virov beljakovin, polnozrnata žita ter sadje in zelenjava povečal za 20 odstotkov – v vseh 31 državah z Lidlovimi trgovinami. Poleg tega bomo kot prvi trgovec z živili zagotovil preglednost za vse kategorije izdelkov svoje ponudbe. Naši kupci seveda ohranjajo svobodo izbire. S ponudbo trajnostnih  izdelkov  pa jim želimo olajšati zdrav in okolju prijaznejši življenjski slog

Ali veš?

Komisija EAT Lancet je s Planetarno zdravo prehrano (PHD – Planetary Health Diet), razvila znanstveno utemeljen koncept prehranjevanja, ki se osredotoča na zdravje ljudi in planeta. Prehrana bo morala v prihodnosti temeljiti na hrani rastlinskega izvora, če želimo, da bi do leta 2050 približno 10 milijardam ljudi lahko zagotovili zdravo prehrano, v skladu z omejitvami planeta.

PREGLED NAŠIH AKTIVNOSTI

Na naši poti ustvarjanja boljšega sveta smo si zastavili cilj, da kupcem vedno ponudimo najboljšo ponudbo za zdrav in trajnosten življenjski slog. Naši ukrepi so razdeljeni na tri stebre: "uravnotežena prehrana", "trajnostna prehrana" ter "transparentnost in ozaveščanje kupcev".

S preglednim označevanjem izdelkov želimo kupcem olajšati sprejemanje bolj zdravih in trajnostnih odločitev. Za večjo preglednost  izdelke označujemo s priznanimi oznakami – na primer Fairtrade ali bio.

V Lidlu Slovenija smo si zastavili cilj, da bomo postopno uvajali označevanje Nutri-Score na izdelkih lastnih blagovnih znamk.

Do leta 2030 namerava Lidl Slovenija povečati delež rastlinskih virov beljakovin v primerjavi z živalskimi viri beljakovin v svoji paleti izdelkov na 20 odstotkov v primerjavi z letom 2023. Lidl od leta 2022 pri izdelkih v svoji ponudbi zagotavlja preglednost deleža beljakovin živalskega izvora v primerjavi z deležem beljakovin rastlinskega izvora. Od leta 2025 dalje pa bo Lidl Slovenija vsako leto v trajnostnem poročilu razkril svojo razdelitev beljakovin. Podatki bodo dostopni tukaj. Z razširitvijo rastlinske ponudbe naše lastne blagovne znamke Vemondo, ne želimo pritegniti le veganov in vegetarijancev, temveč povabiti vse kupce, da se odločijo za rastlinsko prehrano.

Sveže sadje in zelenjava sta pomemben sestavni del Lidlove strategije ozaveščenega prehranjevanja. Lidl še naprej vsak dan kupcem ponuja široko izbiro svežih izdelkov. Poleg tega se bomo osredotočili na ponudbo bolj sezonskih in regionalnih živil – iz ekološkega kmetovanja, kjer je to mogoče.

Izboljšujemo prehranske vidike naše ponudbe.

Do leta 2030 želimo v Lidlu Slovenija povečati delež polnozrnatih žit v svoji ponudbi izdelkov na 15 % (izhodiščno leto: 2023). Do leta 2030 bomo kupcem zagotovili vsaj eno polnozrnato alternativo v vseh ključnih skupinah izdelkov, kot so npr. polnozrnati špageti ali polnozrnati kruh.

Del celostne strategije trajnosti in družbene odgovornosti in prehranskega koncepta v mednarodne Skupine Lidl je tudi zmanjševanje  količin sladkorja in soli v izdelkih lastnih blagovnih znamk za 20 %.

Naše zavzemanje za ozaveščeno prehranjevanje

Kindermarketing

Transparentno oglaševanje otrokom

Naša prioriteta so otroci, saj se prehranjevalni vzorci oblikujejo že zgodaj v otroštvu. Tako v skladu s priporočili Svetovne zdravstvene organizacije (SZO) od januarja 2023 otrokom ne bomo oglaševali živil s preveliko vsebnostjo nasičenih maščob, sladkorja ali soli.

Do konca leta 2025 bomo zagotovili, da bomo živila lastnih blagovnih znamk z otroškimi elementi na embalaži* na prodajne police umeščali le, če bodo ustrezala merilom SZO za zdravo prehrano. Pri tem bomo postopoma spreminjali videz embalaže. Izjema so promocijski artikli za božič, veliko noč in noč čarovnic.

* Izdelki z otroškimi motivi so vsa živila, pri katerih embalaža nagovarja otroke do vključno 14. leta starosti ali nakazuje, da so posebej primerna za otroke.

"Da bi se naraščajoče svetovno  prebivalstvo lahko na ozaveščen način nahranilo v okviru planetarnih meja, je potrebno preoblikovanje globalnega prehranskega sistema. Lidl se že vrsto let zavzema, da bi na osnovi znanstvene logike Planetarne zdrave prehrane (PDH) prispeval k uresničitvi tega cilja. ”

Peter Kebrič, direktor nabave v podjetju Lidl Slovenija

Naše zaveze v številkah

Preglednost porazdelitve trenutne Lidlove ponudbe v primerjavi s ciljno sliko PHD do leta 2050.

Povečati delež prodanih živil rastlinskega izvora* v naši ponudbi za 20% do leta 2030.

Povečati delež polnozrnatih žit v celotni ponudbi žitnih izdelkov na 15 %.

Povečati delež beljakovin rastlinskega izvora glede na ponudbo živalskih virov beljakovin na 20 %.**

* V primerjavi z izhodiščnim letom 2023; kot definira PHD: stročnice, oreški, semena, polnozrnata žita, sadje in zelenjava, krompir (škrobna zelenjava) so izjema.

**Oreški, semena, stročnice, veganske alternative izdelkov živalskega izvora