LIDL SKUPAJ Z WWF KREPI SVOJO MEDNARODNO ZAVEZO ZA OZAVEŠČENO PREHRANJEVANJE
21.01.2025 | Komenda
Lidl krepi svojo zavezanost k ozaveščenemu prehranjevanju z nadaljnjim prilagajanjem svoje ponudbe izdelkov Planetarno zdravi prehrani (PHD – Planetary Health Diet)1 do leta 2050. Do leta 2030 bo Lidl delež prodanih živil rastlinskega izvora, kot so izdelki rastlinskih virov beljakovin, polnozrnata žita ter sadje in zelenjava, v primerjavi z letom 2023 povečal za 20 odstotkov. Lidl je kot prvi trgovec z živili v vseh 31 državah, kjer je prisoten s svojimi trgovinami, zagotovil preglednost za vse kategorije izdelkov svoje ponudbe. Pri tem uporablja metodologijo organizacije Svetovni sklad za naravo - World Wide Fund for Nature (WWF). S tem Lidl svojim kupcem omogoča okolju prijaznejšo in bolj zdravo nakupno izbiro.
Za reševanje globalnih izzivov, kot so podnebne spremembe, izguba biotske raznovrstnosti in bolezni, povezane s prehrano, moramo preoblikovati naš prehranski sistem.2 Lidl se zaveda teh nujnih izzivov in svoje odgovornosti, zato prispeva k preobrazbi svetovnega prehranskega sistema z ambiciozno zastavljenimi cilji v svoji verigi vrednosti. Kupci ohranjajo svobodo izbire, vendar lahko lažje sprejemajo bolj trajnostne nakupne odločitve. Da bi to dosegel, Lidl ob podpori strokovnega znanja WWF povečuje ambicije svoje strategije ozaveščenega prehranjevanja v vseh 31 državah, kjer ima svoje trgovine. Lidl si je zadal, da glede povečanja ponudbe rastlinskih beljakovin doseže še več, in si zastavil ambiciozne cilje v vseh treh kategorijah PHD, ki spodbujajo zdravje3.
Ozaveščeno prehranjevanje kot gonilo varovanja zdravja in okolja
Peter Kebrič, direktor nabave v podjetju Lidl Slovenija, pojasnjuje: "Da bi se naraščajoče svetovno prebivalstvo lahko na ozaveščen način nahranilo v okviru planetarnih meja, je potrebno preoblikovanje globalnega prehranskega sistema. Lidl se že vrsto let zavzema, da bi na osnovi znanstvene logike Planetarne zdrave prehrane (PDH) prispeval k uresničitvi tega cilja. Skupaj z organizacijo WWF kot izkušenim partnerjem želimo v prihodnje doseči še večji učinek in našim kupcem ponujati čedalje širši nabor zdravih, bolj trajnostnih alternativ po običajno ugodni Lidlovi ceni."
Mariella Meyer iz organizacije WWF Švica dodaja: »Pozdravljamo Lidlovo uskladitev s Planetarno zdravo hrano in uporabo metodologije WWF za trgovce z živili na drobno, ki temelji na rastlinski prehrani.4 To je ključni korak pri preoblikovanju prehranskega sistema, ki je glavni dejavnik pri izgubi divjih živali in narave. Z osredotočanjem na izbire, ki temeljijo na rastlinski prehrani, Lidl daje glavni poudarek zdravju ljudi in našega planeta. Upamo, da bo to navdihnilo tudi druge trgovce z živili na drobno, da bodo sledili temu zgledu in se v večji meri osredotočili na ponudbo izdelkov rastlinskega izvora v primerjavi s ponudbo izdelkov živalskega izvora."
Ambiciozni cilji glede rastlinskih virov beljakovin in polnozrnatih žit
Cilj, da do leta 2030 povečajo delež prodanih živil rastlinskega izvora za 20 % glede na izhodiščno leto 2023, je del celostne strategije trajnosti in družbene odgovornosti in prehranskega koncepta v mednarodne Skupine Lidl. To bodo dosegli s ciljno usmerjenimi ukrepi v kategorijah virov beljakovin, polnozrnatih žit ter sadja in zelenjave. Od leta 2025 bo Lidl v zvezi s tem vsako leto poročal o svojem napredku, pri čemer bodo podatki javno dostopni. Trgovec z živili na drobno sledi metodologiji WWF za spodbujanje ozaveščene in uravnotežene prehrane.
- Rastlinski viri beljakovin: Lidl od leta 2022 pri izdelkih v svoji ponudbi zagotavlja preglednost deleža beljakovin živalskega izvora v primerjavi z deležem beljakovin rastlinskega izvora. Lidl Slovenija si prizadeva do leta 2030 povečati delež beljakovin rastlinskega izvora glede na ponudbo živalskih virov beljakovin na 20 odstotkov. To vključuje stročnice, oreščke, semena in veganske alternative za meso, jajca in ribe. Od leta 2024 dalje bo Lidl Slovenija vsako leto razkril svojo razdelitev beljakovin, da bi zagotovil preglednost. Poleg tega Lidl še naprej dviguje že visoke standarde za dobrobit živali za mesne izdelke v svoji ponudbi, eden od ukrepov Lidla Slovenija v tej smeri je denimo trajnostna ponudba svežih jajc z minimalnim standardom hlevske reje.
- Polnozrnati izdelki in polnozrnate sestavine v izdelkih: prehranske vlaknine so bistvenega pomena za dolgo in zdravo življenje.5 Do leta 2030 želi Lidl Slovenija povečati delež polnozrnatih žit v celotni ponudbi žitnih izdelkov povečali na 15 % (izhodiščno leto 2023).. Lidl bo do leta 2030 ponudil tudi vsaj eno polnozrnato možnost v vseh ključnih skupinah izdelkov.
- Sadje in zelenjava: sveže sadje in zelenjava sta pomemben sestavni del Lidlove strategije ozaveščenega prehranjevanja. Lidl še naprej vsak dan kupcem ponuja široko izbiro svežih izdelkov.
Več informacij o Lidlovi strategiji ozaveščenega prehranjevanja je na voljo na spletni strani: OZAVEŠČENO PREHRANJEVANJE - Lidl Slovenija
[1] Leta 2019 je komisija EAT Lancet oblikovala znanstveno podlago za globalne spremembe na področju prehrane. V sodelovanju s 37
znanstveniki iz 16 držav so razvili načrt za zaščito zdravja ljudi in ohranitev planeta – Planetary Health Diet (PHD). S PHD bi do leta 2050 približno 10 milijardam ljudi lahko zagotovili zdravo prehrano, ne da bi preobremenili planet, vendar bi se vsi morali držati smernic PHD.
[2] Poročilo o živem planetu: https://www.worldwildlife.org/publications/2024-living-planet-report
[3] Tri kategorije, ki spodbujajo zdravje v skladu s Planetarno zdravo prehrano: rastlinski viri beljakovin (stročnice, oreščki, semena), polnozrnata žita ter sadje in zelenjava.
[4] Metodologija trgovcev z živili na drobno WWF Planet-Based Diets: https://planetbaseddiets.panda.org/retailers https://planetbaseddiets.panda.org/retailers