Skupaj za bolj trajnostne možnosti
Leta 2024 smo sklenili petletno partnerstvo z organizacijo WWF, ki poleg Lidla Slovenija vključuje še 30 drugih Lidlovih držav. Osredotoča se na velike izzive našega planeta: izgubo biotske raznovrstnosti, podnebne spremembe in pomanjkanje virov, kot je sladka voda. Skupaj si prizadevamo za odgovorno pridobivanje surovin, zmanjšujemo količine odpadne hrane in spodbujamo trajnostne poslovne prakse tudi zunaj naše verige vrednosti.
S podporo organizacije WWF želimo našim kupcem po vsem svetu v prihodnje še bolj približati trajnostno nakupovanje. Zato se naš slogan glasi »Skupaj za bolj trajnostne možnosti«.
PODNEBJE
Zastavili smo si podnebne cilje v skladu s pobudo Science Based Targets (SBTi). Podnebne spremembe predstavljajo globalni izziv in zavedamo se odgovornosti, ki jo pri tem nosimo kot podjetje in globalno. Zato v partnerstvu z organizacijo WWF varovanje podnebja uvrščamo med svoje prednostne naloge. Zavezujemo se k zmanjševanju izpustov v skladu z znanstveno utemeljenimi podnebnimi cilji. Razvijamo finančni načrt za varovanje podnebja in narave V okviru partnerstva z organizacijo WWF za preostanek izpustov razvijamo koncept financiranja na področju varovanja podnebja in okolja. Koncept promovira financiranje s ciljem povečevanja pozitivnih učinkov na področjih biotske raznovrstnosti in vode ob spoštovanju ukrepov socialne zaščite. Finančni načrt povezujemo s posameznimi okoljevarstvenimi projekti. Več informacij o naših zavezah za varovanje podnebja |
Trajnost - varovanje podnebja - Lidl Slovenija
BIOTSKA RAZNOVRSTNOST
Prepoznavamo tveganja za biotsko raznovrstnost in jih naslavljamo v okviru strategije za njeno ohranjanje. Skupaj z organizacijo WWF pregledujemo do sedaj izvedene analize in zastavljene cilje, povezane s tveganji za biotsko raznovrstnost. To predstavlja temelj za oblikovanje celovite strategije za ohranjanje biotske raznovrstnosti, s katero bomo prepoznavali in naslavljali tveganja v naši verigi vrednosti, kot sta krčenje gozdov ali izumiranje vrst. Pri tem se bomo osredotočali predvsem na verige vrednosti in regije, ki predstavljajo visoko tveganje, ter na iskanje rešitev za povečanje njihove odpornosti na opredeljena tveganja. Za omenjena področja bomo izdelali posebne izvedbene načrte. Več informacij o naših zavezah na področju biotske raznovrstnosti Trajnost - Spoštujemo biotsko raznovrstnost - Lidl Slovenija |
VODA
Prepoznavamo tveganja za sladko vodo in jih naslavljamo v okviru strategije za odgovorno ravnanje z vodo.
Z uporabo t. i. filtra organizacije WWF za vodna tveganja smo pregledali do sedaj izvedene analize in zastavljene cilje za sladkovodna tveganja. Na podlagi izsledkov bomo oblikovali celovito strategijo za odgovorno rabo vode. V sodelovanju z organizacijo WWF identificiramo in naslavljamo tveganja v povezavi z ravnanjem z vodo vzdolž celotne verige vrednosti. To je še posebej pomembno pri izdelkih z opredeljenim visokim tveganjem, kot so kava, sadje in zelenjava, kjer si prizadevamo naslavljati perečo problematiko onesnaževanja ali pomanjkanja vode.
Preglednost na področjih varovanja podnebja, ohranjanja biotske raznovrstnosti in odgovornega ravnanja z vodo
Ker spodbujamo preglednost, zato smo si v okviru partnerstva zastavili cilj, da bomo razkrili tveganja, ki smo jih opredelili v svoji dobavni verigi, in načrtovane ukrepe za zmanjšanje vpliva na okolje v skladu z uredbo EU o proizvodih, ki ne povzročajo krčenja gozdov (EUDR).
SUROVINE
Na surovinah temelji naša celotna ponudba. Zato se osredotočamo na nabavo surovin, ki je odgovorna do okolja in družbe. V okviru trajnostne strategije si že vrsto let prizadevamo za pridobivanje surovin brez krčenja gozdov. Prevzemamo odgovornost in trajnost postavljamo v središče svojega delovanja. Tako podpiramo in spodbujamo tudi cilje v okviru uredbe EU o dobavnih verigah brez krčenja gozdov (EUDR).
V okviru partnerstva z organizacijo WWF si prizadevamo zagotoviti odgovorno pridobivanje ključnih surovin na mednarodni ravni ter vzpostaviti in nadalje nadgrajevati sledljivost dobavnih verig v smislu zagotavljanja surovin brez krčenja in degradacije gozdov. V kolikor ni navedeno drugače, se naši cilji nanašajo na ponudbo izdelkov lastnih blagovnih znamk v redni in akcijsko ponudbi Lidla Slovenija in drugih Lidlovih držav.
Pridobivanje surovin brez krčenja in degradacije gozdov
Zavezujemo se, da bomo surovine z opredeljenim visokim tveganjem, kot so soja, palmino olje, kakav, kava, govedina, les, celuloza in papir, pridobivali v dobavnih verigah brez krčenja in degradacije gozdov. Da lahko to zagotovimo za izdelke lastnih blagovnih znamk, svojo strategijo za nabavo surovin nenehno nadgrajujemo in izpopolnjujemo, hkrati pa sledimo pobudi Accountability Framework (AFI) in uredbi EU glede krčenja gozdov (EUDR).
Upoštevanje rokov glede krčenja gozdov in spreminjanja ekosistemov*
Zagotavljamo, da tako Lidl kot tudi naši dobavitelji upoštevamo roke za pridobivanje surovin brez krčenja in degradacije gozdov, kot jih določata AFI in EUDR. To velja za tvegane surovine, kot so soja, palmino olje, kakav, kava, govedina, les, celuloza in papir.
* V omenjeni pobudi in evropski uredbi so navedeni presečni datumi - to so datumi, po katerih se za pridobivanje surovin na določenih lokacijah ne sme več izvajati krčenja gozdov. Datumi se razlikujejo glede na standarde.
Sledljivost in zavezovanje dobaviteljev
Tako obstoječe kot tudi nove dobavitelje zavezujemo, da sprejmejo politiko v skladu s katero od konca poslovnega leta 2026 pri pridobivanju surovin ne bodo več izvajali krčenja in degradacije gozdov. Naša zaveza presega zakonska določila.
Odgovorne dobavne verige soje
V okviru partnerstva smo se zavezali, da bomo ustvarili sledljive dobavne verige soje brez krčenja gozdov in spreminjanja ekosistemov. V ta namen bomo preverjali izvor soje, ki se uporablja neposredno v naši dobavni verigi (alternativni viri beljakovin in izdelki iz soje) kot tudi v krmi za živali za izbrane živalske izdelke, kot so piščančje meso, jajca in svinjina. Analiza nam bo v pomoč pri opredeljevanju nadaljnjih ukrepov.
Stanje krčenja in degradacije gozdov ter spreminjanja ekosistemov v naših neposrednih dobavnih verigah soje bomo analizirali tudi v sodelovanju z organizacijo Collaboration for Forests and Agriculture (CFA) ter si prizadevali dolgoročno zagotoviti popolnoma sledljive dobavne verige soje brez krčenja gozdov in spreminjanja ekosistemov.
Odgovorne dobavne verige palminega olja
Zavezali smo se, da bomo od poslovnega leta 2025 pridobivali izključno palmino olje in olje iz palminih jedrc, ki omogočata sledljivost in pri katerih ne prihaja do krčenja in degradacije gozdov ter spreminjanja ekosistemov. Za izpolnitev tega cilja mora celotna količina palminega olja in olja iz palminih jedrc v živilskih in neživilskih izdelkih zadoščati standardu RSPO ali standardu ekološke pridelave EU. Poleg tega mora biti 100 % derivatov vsaj v skladu s standardom RSPO Mass Balance.
Odgovorne dobavne verige celuloze in papirja
Zavezali smo se, da bomo od konca avgusta 2025 na mednarodni ravni nabavljali izključno sledljive izdelke iz papirja in celuloze, ki nastajajo brez krčenja in degradacije gozdov ter spreminjanja ekosistemov.
Za izpolnitev cilja bomo v prvem koraku analizirali kakovost in poreklo izdelkov iz papirja in celuloze, nato pa začrtali dolgoročno strategijo za zagotavljanje popolnoma sledljivih izdelkov iz papirja in celuloze, pridobljenih na odgovoren način.
Navedeni cilj vključuje celulozo in papir v izdelkih lastnih blagovnih znamk, njihovih etiketah in embalaži v Lidlu Slovenija in vseh drugih Lidlovih državah ter priznava standarde FSC, FSC mix, recikliranje ter v izjemnih primerih PEFC.
Odgovorne dobavne verige kakava
Zavezali smo se, da bodo od konca poslovnega leta 2027 v naši ponudbi le še popolnoma sledljivi in trajnostni izdelki iz kakava. Za dosego tega cilja bomo do konca leta 2025 povečali delež trajnostno certificiranega kakava na 100 %. Zaveza priznava standarde, kot so ekološka pridelava (EU), Rainforest Alliance in Fairtrade.
Ključni del naših prizadevanj je tudi analiza porekla kakava. Ta je osnova za celovito strategijo za trajnostno pridobivanje kakava, ki jo razvijamo skupaj z organizacijo WWF. Strategija vključuje naložbe v popolno sledljivost kakavovih zrn in kakavovega masla, sodelovanje pri projektih za ohranjanje narave na ključnih pridelovalnih območjih z opredeljenim visokim tveganjem ter dialog z zainteresiranimi deležniki v okviru pobud za kakav, ki se zavzemajo za njegovo trajnostno pridelavo.
Certificirana kava: izdelki iz kave in pražena kava
Zastavili smo si cilj, da bodo certificirani vsi izdelki iz kave v naši ponudbi, vključno s kavnimi kapsulami, instant kavo in kapučinom. Naš cilj je, da se bomo od poslovnega leta 2028 ponujali izključno izdelke iz kave s priznanim trajnostnim certifikatom, kar je najmanj ekološka pridelava (EU), Rainforest Alliance in Fairtrade.
Enak cilj, torej doseči 100 % certificiranje izdelkov, smo si zastavili tudi za praženo kavo.
Certificirane dobavne verige čaja
Naslednji cilj, ki smo si ga zastavili v okviru partnerstva z organizacijo WWF, je zagotoviti 100 % certificirano ponudbo čaja. Cilj se nanaša na vse črne in zelene čaje ter čaje rooibos v izdelkih lastnih blagovnih znamk v Lidlu Slovenija in vseh drugih Lidlovih državah. Priznani so certifikati ekološke pridelave (EU), Rainforest Alliance in Fairtrade.
Več informacij o Lidlovi strategiji surovin
OZAVEŠČENO PREHRANJEVANJE
Na podlagi znanstvenih izhodišč koncepta za zaščito zdravja ljudi in ohranitev planeta (Planetary health diet), ki priporoča uživanje več rastlinske hrane, že več let širimo ponudbo veganskih in vegetarijanskih izdelkov.
V okviru partnerstva smo se še močneje zavezali trajnostni in zdravi prehrani na osnovi strategije, ki spodbuja uživanje rastlinskih in zmanjševanje uživanja živalskih izdelkov.
Zato spremljamo in pregledno poročamo razmerje med živalskimi in rastlinskimi viri beljakovin v naši ponudbi. Na tej osnovi ponudbo širimo z bolj trajnostnimi in zdravimi izdelki iz beljakovin rastlinskega izvora. Zaveza zajema celotno ponudbo izdelkov lastnih in drugih blagovnih znamk v redni in akcijski ponudbi Lidla Slovenija in drugih Lidlovih država.
RIBE IN MORSKI SADEŽI
Tudi pri ravnanju z ribami in morskimi sadeži si postavljamo ambiciozne cilje. Prizadevamo si za večjo preglednost in sledljivost ter uporabo priznanih oznak, kot so MSC, ASC, Bio, BAP4 Star in GlobalG.A.P.
Naši cilji na tem področju zajemajo celotno ponudbo rib in morskih sadežev lastnih in drugih blagovnih znamk redne in akcijske ponudbe v Lidlu Slovenija in drugih Lidlovih državah.
Preglednost in sledljivost ponudbe rib in morskih sadežev
Zavezani smo k sledljivosti in preglednosti celotne ponudbe rib in morskih sadežev. Do konca poslovnega leta 2024 bomo zagotovili ustrezno označevanje izdelkov, kar pomeni, da bodo navedeni država proizvodnje ter vrsta in način ribolova ali ribogojstva. Prizadevamo si tudi za popolno sledljivost dobavnih verig rib in morskih sadežev. V primeru ribogojstva to vključuje sledljivost gojenih vrst in uporabljene krme. Pri divjem ulovu gre za sledljivost ribiškega plovila in posameznega ulova.
Trajnostna ponudba rib in morskih sadežev
Zavezali smo se, da bo 100 % naše ponudbe rib in morskih sadežev prihajalo iz virov, ki jih organizacija WWF opredeljuje kot priporočljive ali sprejemljive.
WWF kot priporočljive ali sprejemljive opredeljuje naslednje vire:
- WWF ocena 1–3,
- certifikati MSC, ASC, Bio, BAP4 Star, GlobalG.A.P,
- projekti za izboljšanje ribištva (FIP) in akvakulture (AIP), ki jih podpira WWF.
Prav tako smo si zastavili cilj, da v ponudbi rib in morskih sadežev povečamo delež virov, ki jih priporoča WWF. Priporočeni viri so opredeljeni z WWF oceno 1–2.
Izmeri se delež celotne prostornine rib in morskih sadežev.
Certificiranje dobavnih verig za ribe in morske sadeže
Zastavili smo si cilj, da v ponudbi rib in morskih sadežev povečamo delež izdelkov s certifikati, ki jih priporoča WWF: MSC, ASC, Bio, BAP4 Star in GlobalG.A.P.
Prodane količine rib in morskih sadežev redno spremljamo
KROŽNO GOSPODARSTVO IN ZMANJŠEVANJE KOLIČIN ODPADNE HRANE
Za dolgoročno ohranjanje virov se v okviru partnerstva odločno zavzemamo za večje možnosti recikliranja materialov in zmanjšanje količin odpadne hrane.
Odpadna hrana pri poslovanju
Zavezali smo se, da bomo zmanjševali količine odpadne hrane v trgovinah in logističnem centru. Zato razvijamo globalno strategijo z jasnimi cilji. Osredotočamo se na zmanjševanje količine odpadkov in neprodanih živil, ki jih naslavljamo z donacijami. Hkrati količine odpadne hrane redno poročamo tako na nacionalni kot na mednarodni ravni. Zaveza se nanaša na naše trgovine v Sloveniji in vseh drugih Lidlovih državah.
Odpadna hrana v verigi vrednosti
Pri proizvodnji hrane pogosto nastaja odpadna hrana v obliki stranskih proizvodov. Nekatere stranske proizvode je mogoče predelati in tako znatno zmanjšati količino odpadne hrane. Zato smo se zavezali, da bomo v svojih proizvodnih procesih identificirali izgube hrane in sprejeli ukrepe za njihovo zmanjševanje. Pri tem se osredotočamo na izdelke lastnih blagovnih znamk. Pozornost posvečamo predvsem proizvodnim procesom, pri katerih obstaja največje tveganje za nastanek odpadne hrane iz naslova stranskih proizvodov, in jih redno izboljšujemo.
Recikliranje embalaže in neživilskih izdelkov
Na področju embalaže in neživilskih izdelkov si prizadevamo za intenzivnejšo uporabo pristopov krožnega gospodarstva. Do leta 2025 bomo skupaj z organizacijo WWF razvili in uvedli strategijo krožnega gospodarstva, ki bo vključevala embalažo za živilske in neživilske izdelke lastnih blagovnih znamk.
DIALOG Z ZAINTERESIRANIMI JAVNOSTMI
S ciljnim upravljanjem odnosov z javnostmi, komuniciranjem in izobraževanjem želimo o izbranih trajnostnih temah ozaveščati tako panogo kot širšo družbo, dvigniti splošno informiranost in se zavzemati za bolj trajnostne nabavne prakse.
V ta namen stopamo, ob podpori Skupine Lidl in organizacije WWF, v konstruktiven dialog z različnimi zainteresiranimi skupinami deležnikov. Pri tem se osredotočamo predvsem na področja varovanja podnebja, odgovorne rabe vode in zaščite biotske raznovrstnosti.
Osredotočamo se na sodelovanje v nacionalnih pobudah ter s svojim strokovnim znanjem in izkušnjami spodbujamo različne deležnike, da se nam pridružijo pri odločnem zasledovanju ciljev.