TRAJNO=SIJAJNO: LIDL SLOVENIJA V PRVEM TRAJNOSTNEM POROČILU PREDSTAVIL SVOJA PRIZADEVANJA ZA BOLJŠI SVET
02.03.2021 | Komenda
Lidl Slovenija je danes objavil svoje prvo trajnostno poročilo za poslovni leti 2018 in 2019, v katerem na enem mestu celovito in sistematično predstavlja prizadevanja podjetja na področju upravljanja družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Obsežen dokument razkriva ključne informacije o ekonomskih, okoljskih, družbenih in upravljavskih pristopih ter ciljih in dosežkih podjetja. Trajnostno poročilo z naslovom »Trajno=Sijajno« je pripravljeno v skladu z mednarodnimi smernicami trajnostnega poročanja GRI (Global Reporting Initiative). V duhu koncepta trajnosti je bilo poročilo kreativno zasnovano v edinstveni »paper art« tehniki in je deležnikom na voljo zgolj v elektronski različici. Objavo trajnostnega poročila spremlja integrirana komunikacijska kampanja, ki obsega tudi družbeno odgovorno digitalno pobudo »30 korakov zate, boljši svet za vse«, v okviru katere zbirajo sredstva za Ekologe brez meja.
»Družbena odgovornost je že od ustanovitve družbe Lidl Slovenija del dednega zapisa podjetja. Skupaj z zaposlenimi na mnogih področjih orjemo ledino, naša vizija in poslanstvo pa sta oblikovana z mislijo na boljši svet, ki ga želimo ustvarjati z zgledom. Med vidnejšimi dosežki bi izpostavil, da smo bili prvi trgovec v Sloveniji, ki se je odločil za umik plačljivih plastičnih vrečk, opustili smo prodajo pirotehnike in pridobili certifikat za trajnostno gradnjo Leed Gold – to je bil prvi tovrsten certifikat v Sloveniji – pri postavitvi logističnega centra v Arji vasi, enega najsodobnejših v Evropi. Verjamemo, da s svojimi dejanji dodajamo košček k ustvarjanju boljšega sveta,« je objavo trajnostnega poročila pospremil Gregor Kosi, generalni direktor Lidla Slovenija. V Lidlu Slovenija od leta 2013 svoja družbeno odgovorna prizadevanja udejanjajo pod okriljem trajnostne pobude Ustvarimo boljši svet.
Trajnostno poročilo razkriva bistvena področja za deležnike
Trajnostno poročanje je način merjenja in spremljanja prispevka podjetij k trajnostnemu razvoju oziroma vrednotenja vplivov, ki jih ima podjetje na družbo in okolje. Postopek bistvenosti za pripravo trajnostnega poročila Lidla Slovenija je zato obsegal poglobljeno analizo vplivov podjetja in pomembnosti posameznih področij za različne deležnike, v kateri je sodelovalo preko 580 posameznikov, od zaposlenih, kupcev, predstavnikov državne in javne uprave, do Lidlovih poslovnih partnerjev, medijev in predstavnikov nevladnih organizacij. Teme, ki so bile v postopku bistvenosti izbrane za poročanje, tako odgovarjajo na pričakovanja in preference široke skupine deležnikov, hkrati pa so skladne s trajnostno strategijo Lidla Slovenija do leta 2025, ki je zasnovana na petih ključnih stebrih delovanja – okolje, družba, zaposleni, ponudba in poslovni partnerji: »V Lidlu Slovenija verjamemo v majhne korake, ki, ko se seštejejo, pripomorejo k velikim spremembam. Ker je treba nekje začeti, smo začeli pri sebi. S trajnostnim poročilom smo prvič dobili zgoščen pregled nad tem, koliko smo v zadnjih dveh letih dosegli na področju družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Ponosni smo na naše dosežke na vseh področjih, ta pregled pa nas bo še naprej spodbujal k ustvarjanju boljšega sveta za nas in naše zanamce,« je povedala Saša Vidmar, vodja projekta trajnostnega poročila v Lidlu Slovenija.
Zunanje preverjanje poročanja na področju ponudbe je opravila revizijska hiša Ernst & Young. Kriterij za izbor področja revidiranja je bila matrika bistvenosti, v kateri so deležniki temo kakovost in varnost izdelkov opredelili kot najpomembnejšo.
«Paper art« kot edinstvena tehnika za predstavitev rezultatov
Trajnostna je tudi podoba trajnostnega poročila. Večino likovne opreme, kot so grafični elementi in ilustracije, so ročno izdelali iz katalogov, papirnatih vrečk, kartonskih embalaž in drugih recikabilnih materialov Lidla Slovenija. S to gesto je podjetje odpadnim materialom iz papirja in kartona dalo novo življenje ter v oblikovanje trajnostnega poročila vključilo skrb za okolje.
Zbiranje sredstev za Ekologe brez meja
Objavo trajnostnega poročila so v Lidlu Slovenija pospremili z integrirano komunikacijsko kampanjo, v okviru katere poteka tudi družbeno odgovorna digitalna pobuda »30 korakov zate, boljši svet za vse«. Podjetje s pobudo na spletni strani boljsi-svet.si ter na svojem Facebook in Instagram profilu spodbuja ljudi, da z majhnimi koraki sodelujejo pri spreminjanju sveta na bolje. Za vsak opravljen korak bodo donirali 50 centov društvu Ekologi brez meja.
Priloge:
- Trajnostno poročilo Lidla Slovenija za poslovni leti 2018 in 2019
- Razlagalno gradivo za medije: Ključni dosežki Lidla Slovenija na področju družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja za poslovni leti 2018 in 2019
- Video o nastajanju trajnostnega poročila