LIDL SE ZAVEZUJE K PODNEBNI NEVTRALNOSTI: NETO NIČELNI IZPUSTI TOPLOGREDNIH PLINOV (»NET ZERO«) DO LETA 2050

01.10.2024 08:00:00 | Komenda

elektrarne

Marca 2022 so v Lidlu Slovenija preklopili na 100-odstotno zeleno elektriko

Lidl si je zastavil nove, ambiciozne podnebne cilje v dobavni verigi in se zavezal, da bo do leta 2050 dosegel  neto ničelne izpuste toplogrednih plinov (»net zero«). S tem v okviru svoje mednarodne strategije družbene odgovornosti ponovno krepi svojo zavezanost trajnostnemu poslovanju in varovanju podnebja. Lidl je v vseh državah, kjer posluje, že dosegel znatno zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov, in sicer za 52 % v primerjavi z izhodiščnim letom 2019.

Lidl, eden največjih evropskih trgovcev na drobno z živili, se je zavezal, da bo do leta 2050 v vseh svojih poslovnih enotah in dobavnih verigah dosegel neto ničelne izpuste. To pomeni, da bo podjetje do leta 2050 svoje izpuste toplogrednih plinov zmanjšalo na vrednosti čim bližje ničli. Cilj podnebne nevtralnosti vključuje izpuste obsega 3, tj. izpuste v vrednostni verigi navzgor in navzdol, kjer nastane več kot 90 % vseh izpustov podjetja.

Skupaj za zmanjšanje izpustov

Na poti k podnebni nevtralnosti je Lidl svojo podnebno strategijo razširil z novimi cilji, vezanimi na izpuste obsega 3: do leta 2034 želi zmanjšati svoje izpuste toplogrednih plinov na področju kmetijstva, gozdarstva in druge rabe zemljišč (t. i. izpuste »FLAG«) za 42,4 %. Lidl se je pav tako zavezal, da bo v istem obdobju za 35 % zmanjšal svoje izpuste, povezane s panogama energetike in industrije (t. i. izpuste »E+I«)[1]

Za doseganje teh ciljev bo Lidl v prihodnje še tesneje sodeloval s svojimi poslovnimi partnerji in dobavitelji. Podjetje je svoje največje dobavitelje, ki so odgovorni za 75 % izpustov obsega 3, povezanih z izdelki, zavezalo, da si postavijo lastne cilje zmanjšanja izpustov do leta 2026 v skladu s pobudo Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je globalna pobuda, ki podjetjem pomaga določiti znanstveno utemeljene cilje za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov na podlagi najnovejših znanstvenih dognanj. Lidl svoje dobavitelje podpira z ustreznimi ukrepi in jim s tem omogoča, da dosežejo zadane cilje zmanjševanja izpustov.   

Že doseženi mejniki podnebne strategije

Lidl je v vseh državah skupno svoje operativne izpuste (obsega 1 in 2)[2] doslej zmanjšal že za 52 %. K temu je še posebej pripomogla uporaba obnovljivih virov energije: Lidl na mednarodni ravni od 1. marca 2022 v vseh svojih trgovinah, logističnih centrih in poslovnih stavbah uporablja 100-odstotno zeleno električno energijo[3].

Cilj zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov  za 80,6 %, ki si ga je Lidl Slovenija zadal do leta 2030, so presegli že ob koncu poslovnega leta 2023, ko so zabeležili zmanjšanje operativnih izpustov (obsega 1 in 2) za 82,65 %.

Na nacionalni ravni v Lidlu Slovenija izvajajo še druge ukrepe za varovanje podnebja:

  • S postavljanjem sončnih elektrarn širijo lastno proizvodnjo električne energije. 
  • Trgovine, logistični center in upravno stavbo opremljajo z e-polnilnicami.
  • Njihove nepremičnine nosijo certifikate trajnostne gradnje in učinkovitega energetskega upravljanja, na primer certifikata LEED Gold in ISO 50001.
  • Svoje lastne nepremičnine opremljajo s toplotnimi črpalkami in prehajajo na naravna ali za okolje manj obremenjujoča hladilna sredstva.
  • Prizadevajo si za zmanjšanje izpustov v logistiki z optimizacijo transportnih poti in izkoriščenosti tovornih vozil, s čimer uvajajo okolju prijaznejši transport.
  • V svojih dobavnih verigah se izogibajo letalskemu prevozu sadja in zelenjave. V ponudbo sadja in zelenjave, kolikor je mogoče, vključujejo lokalne in sezonske izdelke. Ponudbo širijo z izdelki z rastlinskimi viri beljakovin ter ponujajo vse več vegetarijanskih in veganskih izdelkov lastne blagovne znamke Vemondo. S strategijo na področju ozaveščenega prehranjevanja, ki temelji na znanstvenih načelih Planetarne zdrave prehrane (Planetary Health Diet), kupcem ponujajo bolj trajnostne in okolju prijaznejše alternative.
  • V poslovnem letu 2023 so za dobavitelje izvedli prvo Lidlovo podnebno akademijo in jih podprli pri postavljanju podnebnih ciljev, ki temeljijo na pobudi Science Based Targets (SBTi). V poslovnem letu 2023 se je 5 dobaviteljev Lidla Slovenija zavezalo, da si bodo te cilje postavili do leta 2026.

»Lidl je na področju varovanja podnebja že dosegel velik napredek. Našim kupcem želimo ponuditi izdelke po dostopnih cenah, ki so v skladu z našimi podnebnimi cilji,« poudarja Peter Kebrič, direktor nabave pri Lidlu Slovenija, in dodaja: »Podnebne spremembe so eden največjih izzivov našega časa. V Lidlu se jih lotevamo z ambicioznimi cilji in odločnim ukrepanjem ter s tem prispevamo svoj del k rešitvi.«

Science Based Targets: zavezani znanosti

Podjetja Skupine Schwarz, katere del je tudi Skupina Lidl, v okviru nje pa Lidl Slovenija, so se pobudi Science Based Targets pridružila že leta 2020, da bi pomagala doseči cilj pariškega podnebnega sporazuma glede omejitve globalnega segrevanja do 1,5 stopinje Celzija. Lidl je v okviru podnebne strategije Skupine Schwarz oblikoval lastno podnebno strategijo za vse države, v katerih deluje, z dodatnimi podnebnimi cilji. S tem prevzema odgovornost in z ukrepi za varovanje podnebja v sklopu mednarodne trajnostne strategije prispeva k doseganju ciljev pariškega sporazuma.

Podrobne informacije so objavljene na spletni strani Lidla Slovenija: https://podjetje.lidl.si/nas-trajnostni-razvoj

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Lidl Slovenija · Korporativne zadeve  

Pod lipami 1, 1218 Komenda · pr@lidl.si; www.lidl.si

O Lidlu Slovenija

Lidl Slovenija, ki na slovenskem trgu posluje od leta 2007, ima danes 68 trgovin in več kot 2000 zaposlenih. Je del mednarodne Skupine Lidl, ki je trenutno navzoča v 31 državah in ima skupaj več kot 12.350 trgovin, 225 logističnih centrov in skladišč ter zaposluje približno 375 tisoč ljudi. Držijo se preprostega načela: ponujajo najvišjo kakovost po ugodnih cenah in želijo s ponudbo več kot 2300 izdelkov lastnih blagovnih znamk in drugimi uveljavljenimi blagovnimi znamkami zadovoljiti vsakdanje potrebe vsake družine.

Lidl Slovenija je zanesljivo, kredibilno in nizko tvegano podjetje, ki dosega najvišje mednarodne standarde poslovne etike, kar dokazujejo s certifikatom platinaste bonitetne odličnosti. So tudi prejemniki certifikatov za najboljše delodajalce v Sloveniji in Evropi, Top Employers Slovenija 2024 in Top Employers Europe 2024.

Ustvarimo boljši svet je trajnostna pobuda Lidla Slovenija, s katero želijo s pozitivnim zgledom k ustvarjanju boljšega sveta spodbujati tudi svoje zaposlene, poslovne partnerje, kupce in širšo družbo. Vsako leto sodelujejo s številnimi organizacijami s področja izobraževanja, športa, kulture ter humanitarne pomoči ljudem in živalim.

K najpomembnejšim poslovnim odločitvam prištevajo tudi tiste s področja odgovornosti do okolja, kot so denimo optimalno načrtovanje logističnih poti, varčnejša razsvetljava v trgovinah, dosledno ravnanje z odpadki in oblikovanje ukrepov za zmanjševanje količine zavržene hrane. Več na www.boljsi-svet.si

[1] V primerjavi z letom 2022.

[2] Stanje ob koncu poslovnega leta 2023 v primerjavi z letom 2019.

[3] Izjema so pogodbe o dobavi, na katere Lidl ne more vplivati, kot npr. za posamezne najemne nepremičnine z obveznostmi za dobavo električne energije. Dodatne informacije so na voljo na Zelena elektrika v Lidlu Slovenija - Lidl Slovenija.

 

Kontakt za medije

Korporativno komuniciranje Lidl Slovenija
pr@lidl.si

Kategorije


Deli

Več
Additional reports