Ustvarimo boljši svet.

Brez mikroplastike

Plastika je vseprisotna v našem vsakdanjem življenju. V naše okolje vstopa na različne načine in v veliki meri onesnažuje naše vode in morja. Od številnih onesnaževalcev tudi najmanjši delci plastike iz kozmetike in negovalnih izdelkov prispevajo k onesnaževanju okolja. V Lidlu smo si zato zastavil cilj, da iz naših izdelkov odstranimo te najmanjše dele plastike, znane tudi kot mikroplastika.

V Lidlu že od leta 2015 intenzivno delamo na področju mikroplastike in si pri opredeljevanju naših trajnostnih zavez zagotavljamo za njeno zmanjšanje. Skupaj s svojimi dobavitelji kozmetičnih izdelkov in izdelkov za nego telesa smo se v Lidlu, v skladu z načeli, dogovorili, da se bomo v prihodnost, pri proizvajanju izdelkov lastne blagovne znamke Lidl odpovedali uporabi trdne primarne mikroplastike (tip A). Izogibati se je treba trdnim plastičnim delcem z učinkom abrazije, manjšim od pet milimetrov in druge biološko nerazgradljive sintetične polimere, ki so lahko v trdnem, razpršenem, želatinastem, raztopljenem ali tekočem stanju. V Lidlu poleg zmanjšanja primarne mikroplastike raziskujemo tudi nadomestke z enakimi lastnostmi kozmetičnih izdelkov in izdelki za osebno nego.

V Lidlu s tem razvojem ne izpolnjujemo samo zahtev kupcev, ampak tudi prispevamo k preprečevanju onesnaževanja s plastiko.

Naša definicija pojma mikroplastika

»Delci mikroplastike« so v naših očeh trdi vidni delci plastike, ki so manjši od 5 mm ter razpadajo na vedno manjše delce in niso topni v vodi.

Sem trenutno spadajo plastične mase poliamid (PA), polietileni (PE), polietilen tereftalat (PET), poliester (PES), polimid (PI), polipropilen (PP) in poliuretan (PUR).

Ko govorimo o »brez mikroplastike«, v našo definicijo vključimo tudi mnoge druge biološko nerazgradljive sintetične polimere, ki so lahko v trdnem, razpršenem, želatinastem, raztopljenem ali tekočem stanju.

Za družbo Lidl igrata kakovost in varnost izdelkov veliko vlogo. Zato temu posvečamo posebno pozornost.

Poznamo dve vrsti mikroplastike

Primarna mikroplastika
Sekundarna mikroplastika

Več o mikroplastiki

Zakaj se v izdelkih uporablja mikroplastika?

  • Mikroplastika v kremah in losjonih na primer povzroči, da se hitreje vpijejo.
  • Pri izdelkih za zaščito pred soncem poveča njihovo odpornost na vodo.
  • Kot sredstvo za motnjenje v milih povzroči kremast videz.

Vpliv mikroplastike na ljudi in okolje še ni povsem raziskan. Zaradi nepredvidljivih posledic v družbi Lidl že zdaj sprejemamo ukrepe in postopoma opuščamo uporabo mikroplastike pri izdelkih lastnih blagovnih znamk ter dajemo prednosti alternativnim sestavinam.

 

UMESTITEV V NAŠI STRATEGIJI PROTI PLASTIKI - RESET PLASTIC

Naša strategija za odgovorno uporabo plastike.

Naša strategija za odgovorno uporabo plastike
V družbi Lidl smo skupaj s svojimi dobavitelji izdelkov za nego telesa in kozmetike sklenili, da pri izdelavi izdelkov lastnih blagovnih znamk v prihodnje zagotovo ne bomo uporabljali trde mikroplastike. Poleg zmanjšanja uporabe mikroplastike raziskujemo v Lidlu tudi možnosti uporabe okolju prijaznejših nadomestnih snovi za kozmetične izdelke in izdelke za nego telesa s podobnimi lastnostmi. V Lidlu s temi spremembami upoštevamo želje kupcev ter si hkrati prizadevamo za trajnostni način življenja in manj onesnaževanja okolja z (mikro)plastiko.

Lidl Slovenija se zaveda svoje odgovornosti do družbe in okolja. Pomembno vlogo pri tem igra tudi odgovorna raba virov. Zato želi Lidl Slovenija do leta 2025 za 20 % zmanjšati delež plastike v embalažah izdelkov lastnih blagovnih znamk ter do leta 2025 doseči, da bodo vse embalaže izdelkov lastnih blagovnih znamk v največji možni meri primerne za recikliranje.

Področja dejavnosti strategije REset Plastic
REduce (zmanjševanje)
REdesign (preoblikovanje)
REcycle (recikliranje)
REmove (odstranjevanje)
REsearch (raziskovanje)

Več na: www.reset-plastic.com